woensdag 23 november 2011

Hey everybody!

Het is al meer dan een maand geleden dat ik iets op mijn blog heb geplaatst. Snorry peeps!
At least heb ik nu wel veel te vertellen!

De maand November was mijn laatste maand school tot eind januari/ begin februari. Op school was iedereen dus super druk met opdrachten afronden en toetsen maken.  Ik doe met alles mee op school maar de leraren zijn heel erg makkelijk met mijn eindresultaten beoordelen (lucky me). Voor veel vakken hoef ik niet eens opdrachten of toetsen te maken en van die vakken krijg ik dan ook geen cijfers. Niet dat ik daardoor niets leer want dat doe ik zeker wel! In de weekenden heb ik steeds leuke dingen gedaan met vriendinnetjes en ben ik nog naar een paar feestjes geweest.

Absailen en bergbeklimmen
Met gym zijn we deze maand druk bezig geweest met golf, ik kan nu zonder eerst 3 keer te missen in een keer een golfbal wegschieten, yay! Met alle gymklassen zijn we ook een dag de bergen in geweest en zijn we wezen absailen en bergbeklimmen. Ik heb altijd al een beetje last gehad van hoogtevrees en stond dan ook te shaken toen ik op het randje stond. Aangezien een sterke man die er verstand van had mij zekerde dacht ik ach, gewoon gaan, anders krijg je er spijt van. En wauw ik ben zo blij dat ik het heb gedaan! Het was een geweldig gevoel, al was het gevoel om weer met beide benen op de grond te staan beter.. Ik heb er wel een tijd over gedaan haha, na vijf minuten was ik een paar meter naar beneden. Iedereen bleef er dan ook grapjes over maken. “Well esther, obviously there’s no mountains in the Netherlands”, “So this shows again that people from DUTCHLAND are pussy’s and are better off to play some gay soccer instead of doing the dangerous sports”. Ook had ik die dag de bijnaam “flying dutch woman” omdat ik (sarcastisch) van de berg af vloog. Zoooo creatief! 

Papegaaien in de nieuwe achtertuin
Ook ben ik deze maand met mijn gastgezin verhuisd! We wonen ongeveer 500 meter verderop nu dus niet heel erg spannend. Dit huis is gezelliger dan het andere huis en we hebben een super grote veranda hier en ook een hele grote tuin. Wel bleek dat er toch nog best veel in het huis moet gebeuren dus dat levert af en toe de nodige stress in huis haha. In het gastgezin gaat alles goed. Ik heb wel even een dipje gehad moet ik heel eerlijk zeggen.. Ik ben nu 4 maanden in Australie en mis mijn familie en vriendjes en vriendinnetjes toch best wel veel! Gelukkig gaat het nu weer helemaal goed en begrijp me niet verkeerd: ik heb de tijd van mijn leven!

Twee weekjes geleden heb ik mooi een academic award gekregen voor wiskunde. Ik ben de beste van iedereen die hetzelfde niveau wiskunde doet als ik! Ik doe het makkelijkste niveau wiskunde, maar toch!

Slaveday in onze mooie vuilnis outfits
De laatste week van school hebben we geen lessen meer hoeven volgen. Op maandag was slavesday en konden alle year 12 leerlingen zich opgeven en laten verkopen aan andere leerlingen. Ik zat in een groepje met 2 andere meisjes en wij zijn gekocht door een meisje uit year 11 voor 45 dollar.
Wij waren voor een dag haar slaafjes en moesten alles doen wat ze van ons verwachtte. We moesten de hele dag rond lopen in een vuilniszak en belachelijke make-up. Het meisje dat ons had gekocht had meerdere slaafjes dus we waren met een hele groep! Er was zelfs een jongen verkocht aan zijn ex vriendinnetje voor 145 dollar.. Het was een super leuke dag en gelukkig heeft ze ons allemaal leuke dingen laten doen!

Op dinsdag was het formal! Yaaaay mijn derde gala haha! Ondanks dat het mijn derde gala was was ik toch best wel zenuwachtig en excited. Het is allemaal toch wel even anders aan de andere kant van de wereld. Na een paar uurtjes make-uppen en haartjes doen zijn we met alle meiden naar het strand gereden om daar foto’s te maken. Vanaf het strand zijn we met een limousine naar het feest gereden. Formal zelf was heeeel erg leuk! Het was geweldig om iedereen mooi opgedoft te zien. We hebben met zijn allen gegeten en na het eten hebben we de dansvloer onveilig gemaakt. Na formal zijn we door gegaan naar de afterparty wat ook een groot succes was!

Formal obviously!


Graduation!
De donderdag daarna was het tijd voor graduation! Ik wist eigenlijk helemaal niet wat er precies zou gaan gebeuren met mij bij graduation omdat ik pas 4 maanden school heb gevolgd in Australie. Gelukkig werd ik net als de rest opgeroepen op het podium om mijn (echte) diploma op te halen. Iedereen even lachen natuurlijk toen de leraar die de namen opnoemde pas bij de 4e poging mijn achternaam goed uitsprak. In de loop van de avond waren steeds dansoptredens, kleine toneelstukjes en er werd heel wat afgezongen. Het was een super gezellige avond en zeker een avond om nooit te vergeten!


De volgende dag ging iedereen voor de aller aller aller laatste keer naar school. We kregen ontbijt op school (barbeque.. lekker aussie) en hebben 93748 foto’s met elkaar gemaakt. Ook hadden we voor de laatste keer assembly.



Assembly

Ik zal even uitleggen wat assembly inhoud:
Normaal gesproken hebben we iedere maandag ochtend assembly, alle klassen zitten dan in aparte rijen en leraren vertellen wat er die week gaat gebeuren, waar je aan moet denken en wat er de afgelopen week is gebeurt.



Deze keer hadden we dus assembly op vrijdag en vertelden de leraren een standaard afscheidsverhaaltje. Toen dat klaar was was het tijd voor de clap out. Alle graduates liepen over een pad van het schoolplein en alle andere leerlingen stonden langs het pad om ons uit te juichen en klappen! De meeste graduates moesten huilen maar aangezien ik volgend jaar gezellig terug kom was het voor mij niet zo emotioneel. Na de clap out zijn we allemaal in auto’s gestapt en naar het strand gesjeest. Alle scholen aan de sunshine coast hebben hetzelfde progamma op de laatste school dag en iedereen gaat daarna naar het strand om een duik te nemen in hun schooluniform.
Ik heb mijn ogen uitgekeken naar hoeveel scholieren er wel niet waren!

In de zee rennen met schooluniform aan!
Eventjes voor de duidelijkheid: het schooljaar eindigt in Australie voor grade 12 scholieren op vrijdag 18 november. De andere leerlingen moeten dan nog 2 weken naar school. Ik heb nu zomer vakantie tot eind januari. Na de vakantie ga ik opnieuw naar grade 12 om de eerste paar maandjes van het schooljaar te doen. Ik heb dus eerst het einde van grade 12 gedaan en ga na de vakantie het begin doen met nieuwe mensen. I hope this makes sense? Ik heb dus februari, maart, april en het grootste deel van mei met een nieuwe groep mensen. Ik heb al heel wat mensen leren kennen waarbij ik volgend jaar terecht kom dus ik maak me niet zoveel zorgen. Ook hebben mijn vrienden van dit jaar me gerustgesteld dat ze met mij af zouden blijven spreken na school en in het weekend/vakanties.

Afgelopen 5 dagen ben ik met vriendinnen naar de Gold Coast geweest om te feesten dat school afgelopen is. Dit was soort van mijn eerste uitgaansvakantie en ik heb een super leuke tijd gehad.

Ik bewaar mijn wilde Gold Coast verhalen voor mijn volgende blog zodat ik nu mijn slaap in kan halen en dit blogbericht niet te lang wordt!

LIEFS UIT HET SUPER HETE AUSTRALIE! Als jullie ‘s ochtends uit het raam kijken en je ziet dat het vriest, mistig is of dat er een pak sneeuw ligt.. Denk dan maar aan mij in mijn bikini op het strand.. Ik denk namelijk ook aan jullie geklauwkleum, warme kleren en wintertenen als ik een duik neem in de zee.. mwuaaaaaha


1 opmerking:

Willeke zei

HA schat, weer een super leuk verhaal. Thanks! XXX