vrijdag 22 juli 2011

First day at school in Australia!

Donderdag was mijn eerste schooldag in aussie, tot op het laatste moment was ik helemaal niet zenuwachtig om naar school te gaan. Ik werd pas zenuwachtig toen ik van de parkeerplaats naar de school liep, ik dacht nopppp nu kan je niet meer terug haha! Het rokje van mijn schooluniform is redelijk kort en je kan niet voorover bukken om iets te pakken zonder je kont te showen dus very comfi is het niet.

Ik moest me melden bij de receptie en daar kreeg ik mijn rooster. De eerste twee uur (van ieder 45 min) had ik recreation studies in mijn school uniform rokje..
Dat begon met een rondje rennen (dus niet joggen) om een football veld. En daarna deden we de ‘suicide’ warming up wat al genoeg zegt.

Gelukkig was ik niet de enige die al halverwege liep te hijgen. De rest van de les hebben we lacrosse gespeeld wat super leuk was!

Na de recreation studies had ik pauze, wat gelukkig heel soepel verliep. Een paar meisjes met wie ik REC had gehad namen me mee en iedereen was like: oooooh an exchange student! Where do you come from?

Het grappige is dat alle niveau’s door elkaar zitten.. van vmbo tot gymnasium allemaal in 1 klas.. De een maakt dan ook hele slimme opmerkingen en de ander denkt dat Nederland bij Finland ligt of denkt bij ‘ The Netherlands’ aan ‘ Neverland’ en Peter Pan.

Daarna had ik 2 uur wiskunde wat freakin boring was omdat het zoooo makkelijk was, echt 1e klas vmbo niveau met m2 enzo? Toen weer pauze en verder had ik Film tv and media waarin we een film hebben gekeken, en koken wat allebei heel leuk was!

En toen was om 3 uur mijn eerste schooldag alweer afgelopen!
 
Het was een leuke dag al voel ik me nog helemaal niet op mijn gemak, iedereen kent elkaar al super lang en ziet elkaar ook buiten school. Ik weet echt nog maar 5 namen dus ik weet ook niet zo vaak over wie ze het nou hebben? Gelukkig tonen ze wel interesse en betrekken ze me helemaal in de groep (er is een soort van grade 12 groep). Hopelijk heeft het niet zoveel tijd nodig tot ik me helemaal thuis voel!

De school zelf is een beetje raar..De school bestaat uit ik denk wel 10 gebouwen, die allemaal een letter hebben. Je hebt bijvoorbeeld les in C3.
Er zit alleen geen enkele logica in want je hebt ook een gebouw U terwijl je bijvoorbeeld geen F hebt? In sommige lokalen zitten geen ramen en de wc’s zijn ook gewoon in een buitengebouw dus eigenlijk is alles soort van buiten.. Het doet me een beetje denken aan een camping.

Een minder leuke wending aan de dag was het nieuws dat Sharda een miskraam heeft gehad. Het baby’tje is gestopt met groeien na 6 weken en Sharda was al ongeveer 12 weken.. Gelukkig is ze er zelf heel sterk onder!


Hier zijn eindelijk wat fototjes van het strand, vanuit het vliegtuig EN een afschuwelijke van mij in mijn schooluniform haha!







xxxxxxxxxxxxxx

8 opmerkingen:

Unknown zei

Tja, een prachtig uniform, zo zou je er hier niet bijlopen.

Anoniem zei

Hoi Esther,Leuk om je blog te lezen en zelfs nu foto's erbij. Uniform staat je schattig hoor. Ik zie je moeder bij de Lekprikkers. Leuk om ook via je blog op de hoogte te blijven. Ik wens je een hele fijne en waardevolle tijd toe. Groeten, Liane de Vries

MullerTim zei

oooh oohh Leuk Leuk, ik hoop ook dat je je snel op je gemakt zult voelen. die foto vanuit het vliegtuig is eeeeerg moooi btw. Leuke foto met je uniform haha super ! Laat volgende keer wat foto's van je chaotische school zien :)

Willeke zei

Ik vind het uniform je echt heel leuk staan hoor! Hier moet je er niet mee lopen, maar daar zitten ze allemaal in het zelfde schuitje eeh uniform.

Anoniem zei

Het zal wel erg wennen zijn die eerste dagen op school,
alles is nieuw en anders dan hier in Nederland.
Hoe voel je je in het schooluniform? Je zult er snel aan gewend zijn hoor en het als "gewoon" ervaren omdat iedereen het draagt! Gaat het engels goed......red je je ermee? Dat zal ook snel verbeteren!! Succes maar,ik hoop dat je je snel thuis gaat voelen......
Heel veel groeten,STSI
"tante"Laura

Milou Verhoef zei

Heee meid! Super leuk dat we je zo een beetje kunnen volgen! Ik was al benieuwd hoe het met je ging haha. Maar zo te zien aan je blog zit je wel goed! Ik heb inmiddels nog maar 7 weekjes te gaan en ik probeer over 2 weken nog een keertje naar huis te gaan(als ik vrij krijg!). Dus dat gaat eigenlijk allemaal snel nu! Het duurd nog eventjes, maar als je terug bent zien we elkaar! Het is nu te lang geleden! Veel plezier meid, en geniet want voor dat je het weet is het voorbij! Dikke kus vanuit London! Milou.

Esther Heyden zei

Ik ben al wel gewend aan het schooluniform tante Laura! Ging best snel eigenlijk! Mijn Engels gaat goed! Ik kan me er zeker mee redden en krijg vaak complimentjes! Er zijn wel momentjes dat ik niet uit mijn woorden kom maar het zal niet lang meer duren (hoop ik) tot ik me foutloos kan redden!

woww nog maar 7 weekjes Milou! Time flies when you're having fun! Leuk dat je mijn blog leest! Maybe kunnen we een keertje skypen als je terug bent?! Lekker bijkletsen haha! xxxx dikke kussen vanuit Aussie!

Anoniem zei

Het is Maandagmorgen en dan heb ik altijd je Oma aan de telefoon!!! We kletsen dan altijd weer bij en zijn allebei benieuwd hoe het afgelopen is met de aansluiting van je computer......is het nog gelukt???
Hoop dat alles goed gaat!!
Heel veel groeten van
"tante" Laura